Portrait Gerhild Romberger

Gerhild Romberger

Contralto
© Rosa FRank
General Management

The mezzo-soprano Gerhild Romberger has always placed her artistic focus on concert singing, describing her special expressiveness and intimacy in this field. Her broad repertoire includes all the great alto and mezzo parts of oratorio and concert singing from the Baroque to the literature of the 20th century. Her work focuses on recitals, contemporary music and the works of Gustav Mahler. She holds a professorship for singing at the Hochschule für Musik in Detmold and has long been a sought-after teacher.

The upcoming 2024/25 season will once again focus on the symphonies of Gustav Mahler. Gerhild Romberger opens the season with his 3rd Symphony performing with the Orchestre Philharmonique de Radio France in Paris and later with the Orchestre Philharmonique de Monte Carlo in Monaco. She has also accepted an invitation from the Boston Symphony Orchestra to perform Mahlers's 8th Symphony. Another highlight is Beethoven's 9th Symphony, which will take Gerhild Romberger to Leipzig and Wroclaw with the Leipzig Gewandhaus Orchestra, where she will work with Andris Nelsons. At the end of the season she will appear as Erda in a concert production of Richard Wagner's Siegfried with Concerto Köln under the baton of Kent Nagano in several renowned European concert halls.

Important stations for Gerhild Romberger in recent years have been concerts with Manfred Honeck, who invited her to perform Mahler's symphonies, Beethoven's Missa solemnis or Walter Braunfels' Great Mass, as well as her work with the Berlin Philharmonic under Gustavo Dudamel, the Los Angeles Symphony Orchestra under Herbert Blomstedt and Zubin Mehta, and the Leipzig Gewandhaus Orchestra under Riccardo Chailly. She is a regular guest with the Vienna and Bamberg Symphonies under Daniel Harding, at La Scala in Milan under Franz Welser-Möst and Riccardo Chailly, with the Vienna Philharmonic under Andris Nelsons and with the Bavarian Radio Symphony Orchestra under Mariss Jansons, Bernard Haitink and Simon Rattle. The artist also regularly worked with conductors such as Mikko Franck and Alan Gilbert.

The alto is featured on numerous CD recordings, including Mahler's 3rd Symphony with the Bavarian Radio Symphony Orchestra under Bernard Haitink, which won the 2018 BBC Music Magazine Award for "Recording of the year." Her first solo CD with songs by Gustav Mahler and Alfredo Perl at the piano was released by MDG in 2016.




8. November 2024 - 19:00

Berlin, Konzerthaus Berlin - Großer Saal

Wolfgang Amadeus Mozart: Die Zauberflöte KV 620

Info & Tickets



10. November 2024 - 16:00

Berlin, Konzerthaus Berlin - Großer Saal

Wolfgang Amadeus Mozart: Die Zauberflöte KV 620

Info & Tickets



21. November 2024 - 20:00

Frank Martin: Requiem

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  • Wie nun Sängerin Gerhild Romberger die innigen, ins Deutsche übertragenen Gesänge zum Leuchten brachte, war betörend. Als sensible, samtige Gestalterin erwies sie sich vor 1200 Zuhörerinnen und Zuhörern;
  • „O Röschen roth“ singt Gerhild Romberger in den Saal, in dem die Stille von den Wänden widerhallt. […] Ganz natürlich singt sie das, wie Mahler es in seine Partitur schrieb: „Sehr feierlich, aber schlicht“. Dazu „durchaus zart“. Romberger […] trägt mit ihrem warmen, makellosen, vorbildlich artikulierten Wunder-Alt Ruhe und Licht in den Saal.
    Leipziger Volkszeitung
    Peter Korfmacher: „Menschliches Drama jenseits der Worte“, in: Leipziger Volkszeitung, 20.5.2023 - Mahler 2 mit dem Gewandhausorchester unter Andris Nelsons
  • "Stimme aus Gold: Doch zurück zum Mittwochabend in den großen Konzerthaussaal, in dem ein exzellentes Solistenquartett für kurze Zeit die Welt und ihr erschreckendes Getriebe vergessen machte. (...) Gerhild Romberger, deren Alt in ihrem Wohlfühloktavraum an edler, klarer Kraft kaum zu überbieten war."
    DerStandard
    Stefan Ender, "Töne für die Toten im Wiener Konzerthaus", in: DerStandard, 24.02.22
  • "Bei Antonín Dvořáks "Biblischen Liedern" kommt die Altistin Gerhild Romberger ohne dramatische Ausbrüche aus und deutet die Psalmvertonungen gänzlich verinnerlicht aus dem tschechischen Text. Dabei lotet sie ein breites Spektrum von Pianofarben aus und liebkost melodische Wendungen geradezu mit ihrer bestechenden Legatokultur."
    Süddeutsche Zeitung
    SZ, "Freundschaftsdienst - das BRSO meldet sich live zurück. Ganz behutsam", Michael Stallknecht, 16.05.2021



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