Portrait Elsa benoit

Elsa Benoit

Soprano
© James Bellorini
General Management

Elsa Benoit received singing and piano lessons at an early age and made her first steps on stage as a member of the Rennes and Angers-Nantes opera choir, while studying musicology. Subsequently, she graduated from the Amsterdam Conservatory with a Bachelor of Music. From 2011 to 2013, she studied at the Netherlands National Opera Academy, where she received her Master's degree in Opera with distinction. In November 2012, she won three prizes at the Symphonies d'Automne International Singing Competition, and in March 2013 the Brane-Cantenac Award at the MACM International Singing Competition.

After two years at the Opera Studio of the Bavarian State Opera, the doors to her singing career opened: during her engagement at the Stadttheater Klagenfurt, she was celebrated, among others, as Tytania in Britten's A Midsummer Night's Dream and as Giulietta in Bellini's I Capuleti e i Montecchi, as well as for her Micaëla in Carmen (for which she received the Austrian Music Theatre Prize) and as Despina in Cosí fan tutte.

From 2016 to 2021, the soprano was part of the ensemble of the Bavarian State Opera and portrayed roles such as the Shepherd in Tannhäuser, Oscar in Un Ballo in Maschera, Frasquita in Carmen, Najade in Ariadne auf Naxos, Adina in L’Elixir d’Amore, Gretel in Hansel and Gretel, Musetta in La Bohéme, Zerlina in Don Giovanni and Emilie in Rameau's Les Indes galantes (directed by Sidi Larbi Cherkaoui, conducted by Ivor Bolton).

She has been freelancing since 2021. Last season, she appeared in of Philippe Hersant's Les Eclairs at the Ópera Comique and of Handel's Alcina (Morgana) at the Palais Garnier in Paris, of Carmen (Micaela) in Toulouse, of The Rake's Progress (Anne Trulove) in Nantes, Handel's Agrippina (Poppea) in Munich, and Poulenc's Les Mamélles de Tiresias (Thérèse) at Glyndebourne. In the 2022/2023 season, the artist's main operatic focus will be on the title role in Handel's Semele in Barrie Kosky's production, both in Lille and in Berlin (Komische Oper), conducted by Emmanuelle Haïm. In Versailles she will be Poppea in Monteverdi's L'incoronazione di Poppea under the musical direction of Leonardo García Alarcón.

Elsa Benoit is also in great demand as a concert singer. Her performances this season include Mahler’s Symphony No. 4 with Oviedo Filarmonia, Christmas concerts with the Wiener Symphoniker in the Stephansdom as well as with the Deutsche Radiophilharmonie Saarbrücken Kaiserslautern under Pietari Inkinen, concert performances of Handel's Il Trionfo del Tempo e del Disinganno (Bellezza) with the Berlin Philharmonic and Emmanuelle Haïm in Berlin and Baden-Baden, and Haydn's Seasons under Hans-Christoph Rademann in Stuttgart.
 
Further information at www.elsabenoit.com.




18. June 2023 - 19:00

Stuttgart, Liederhalle - Beethoven-Saal

Info & Tickets



2. July 2023 - 17:00

Wolfegg, Pfarrkirche St. Katharina

Johannes Brahms: Ein deutsches Requiem op. 45

Info & Tickets



  • „La douce et courageuse jeune fille, ici peut-être un peu dérangée, est superbement interprétée par Elsa Benoit, soprano tout en fraîcheur et velours. Elle assure avec panache son grand air, arrachant ses premiers applaudissements à un public qui tarde un peu à trouver ses marques.“
    Diapason
    Julia Le Brun, The Rake’s Progress de Stravinsky à Rennes: la folie douce de Tom Rakewell, in: Diapason, 07.03.2022
  • „Elsa Benoit verwandelt diese Figur (…) in eine erschütternde Figur einer zerbrechlichen und entschlossenen Frau, die letztlich mehrdeutiger ist, als sie auf den ersten Blick scheint. Mit ihrem goldbraunen, duktilen Timbre und einer bemerkenswerten Registereinheit verdient sie auch großes Lob für ihre szenische, tonale und rhythmische Korrektheit, trotz der anspruchsvollen Partitur.“
    Forum Opéra
    Tania Bracq, The rake's progress, la carrière du libertin – Rennes, in: Forum Opera, 07.03.2022
  • „Der Sonnenschein des Abends ist Elsa Benoit. (…) Ihre Interpretation der Anne Trulove ist voller Sanftheit, Eleganz und Idealismus. Das Timbre ist rein, leicht verschleiert; die Künstlerin wird nie in ihrer Musikalität beeinträchtigt, und ihr letzter Einsatz ist völlig überwältigend.“
    Opéra Magazine
    Patrick Scemama, in: Opéra Magazine, 03.03.2022
  • „Aber die Heldin des Abends bleibt sicherlich Elsa Benoit's Ann Trulove. (…) Elsa Benoit ist eine der großen französischen Sängerinnen, die man im Auge behalten sollte!“
    Opera Online
    Laurent Vilarem, Un très plaisant Rake’s Progress à l’Opéra de Rennes, in: Opera Online, 03.03.2022
  • "At first, Elsa Benoit’s smooth, collected soprano gave a warmer edge to Bellezza’s coquettish temper; but as her character began to hesitate and mature, her clear singing took on a more melancholic, pensive tone."
    bachtrack
    Elena Luporini: "Emmanuelle Haïm and Handel triumph in Berlin", in: bachtrack, 11.03.2023
  • „Aus einer Besetzung von ausgezeichnetem Niveau sticht besonders die Ann Trulove von Elsa Benoit hervor, eine duktile Stimme mit leuchtenden Höhen, einer farbigen Mittellage und einem absolut klaren Englisch, die ihrer Figur eine ungewohnte Tiefe verleiht (…)“
    Avant Scène Opéra
    Alfred Caron, The Rake's Progress, in: Avant Scène Opéra, 22.03.2022
  • "Mit verführerischer Wärme und Fülle ohne jede Grellheiten agiert Elsa Benoit als „Bellezza“.
    Berliner Morgenpost
    Mario-Felix Vogt: "Händels Oratorium mit geballter Faust", in: Berliner Morgenpost, 11.03.2023



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