“[…] and to have Bernarda Fink and Franz-Josef Selig as Geneviève and Arkel is real luxury casting.”
Erica Jeel, “Debussy: Pelléas et Mélisande CD review – luxury casting and vivid performances under Rattle and Sellars”, in: The Guardian, 05.10.2017

 

„Franz-Josef Selig est un Arkel impressionnant“
Michel EGEA, „"Pelléas et Mélisande", la pépite du Festival d’Aix-en-Provence“, in: Destimed.fr, 4 July 2016

 

„Franz-Josef Selig makes a superb Osmin, probably the best since either Kurt Moll or Martti Talvela, his agile and pitch-black voice able to express both Osmin’s silliness and nastiness, with remarkable low notes (that really are notes–even the D) and easy bounces back up to the staff two octaves later.“
Robert Levine, CD-review: “Nézet-Séguin’s Smart, Sharp, Witty Entführung”, in: Classicstoday.com, October 2015

 

„Franz-Josef Selig makes a superb Osmin, both formidable and comic, rich in tone across a range of more than two octaves.“
Richard Lawrence, Record Review in: Gramophone, 01 August 2015

 

„Projection impériale, camaïeu de nuances, concentration de l'émission, ces qualités impressionneraient moins si elles n'étaient au service d'un discours superbement construit et d'une expression aussi généreuse. On laisse agir, comme un baume, ce chant de l'âme. “
Hélène Cao, „Récital de Franz-Josef Selig et Gerold Huber à l'amphithéâtre Bastille“, in: Diapason, 16.04.2015

 

„Franz-Josef Selig, der inzwischen die Spitzengruppe der Gurnemanz-Interpreten anführt, glänzte in erlesener Vokalkultur allen Solisten voran. Es ist schon lange her, dass ich so viel Ausdruck, erzählerisches Talent und gut verständlich, dahin strömenden Gesang, in dieser Qualität erleben durfte. Die Schönheit, das herrliche Timbre dieser in allen Lagen höchst präsenten Bassstimme, faszinierten und betörten die Zuhörer zu gleich und feierten den Künstler mit Ovationen. Bewundernswert zudem die optische Aura (trotz unmöglicher Perücke) des exzellenten Sängers zur dezenten Rollengestaltung.“
Gerhard Hoffmann, „Frankfurt: Parsifal“, in: Der-neue-Merker.eu, 16.03.2015