“GerhaherHuber (one word) […] have set a totally new standard. They took a hold of Lied where Fischer-Dieskau left it […] and stripped it of all artifice […]: Natural, earnest, highly intellectual – and yet perfectly accessible and honest. […] Gerhaher is an uncommonly good recitalist […] Everything is real in this recital: the optimism, the loss, the anger, the futility. GerhaherHuber are truth in song. [...] Every emotion is authentic and comes to life. It is a lived traversal of the feelings and passions […] You listen on bended knee.”
Jens F. Laurson: „Oh, Only The Best Schöne Müllerin Ever!“,  in: Forbes, 05.12.2017

“Still sounding fresh-voiced as the miller’s apprentice, Gerhaher approaches the songs with a new, impulsive energy, as well as his finely honed eloquence in the poetry.”
Richard Fairman, “Schubert: Die schöne Müllerin — ‘absorbing new recording’”, in: Financial Times, 13.10.2017

„Der Höhepunkt der beiden Abende sind jedoch die Lieder Gustav Mahlers und ihre Solisten. Vor allem der Bariton Christian Ger­haher singt eine meisterhafte Deutung der «Rückert-Lieder» (Dienstag), lässt eventuelle Vorbehalte ob der speziellen Programmierung – der Mahler direkt nach dem Mozart verlangte ein flexibles Zuschauerohr – verschwinden. Mit zerbrechlichem Gestus spannt Gerhaher ein Netz von Vieldeutigkeit und Seelentiefe. Sein «Um Mitternacht» ist ein versponnener Traum, ein aus der Tiefe steigendes Dunkelgewächs. In endlosem Aufbau, alles bleibt im Pianissimo, zieht er hin zum finalen Nachtgesause. Ergreifend, packend, berührend. Die Ruhe und Leichtigkeit des Solisten gibt dem Gesang sein Gewicht. Was für ein innerer Reichtum tritt hier zu Tage. Es ist eine zentrierte Entrücktheit, ein verschollenes Tal, wo das Ich ganz zuhinterst steht. Ein Inspirationsquell, welcher die Zuschauer ­ auf des Sitzes Kante zwingt, den tiefsten Punkt unserer Existenz berührt. Eine halbstündige ­Spannung, die erst im tosenden Applaus ihre Erlösung findet.“
Roman Kühne, „LUCERNE FESTIVAL”, in: Luzerner Zeitung, 17.08.2017

"The songs and symphonies of Gustav Mahler form parallel lines that meet not at infinity but rather in spiritual perpetuity. Such was the profound journey, with its inevitable destination, undertaken by baritone Christian Gerhaher and pianist Gerold Huber in a concise and yet monumental recital in Lincoln Center’s Great Performers series on Dec. 17 at Alice Tully Hall...
Two of Mahler’s greatest songs fall within this Rückert group. In “Um Mitternacht” (At Midnight), at once a paean to human suffering and a pledge of faith in the “Lord over death and life,” Gerhaher summoned the text’s gravity through a dynamic range from whispered softness to startling vocal power. Here, and in a mournfully reflective turn through “Ich bin der Welt abhanden gekommen” (I am lost to the world), Gerhaher’s vivid expressivity was cast against the emotional surge and flow of Huber’s ever-attentive piano."
Classicalvoiceamerica.org, Lawrence B. Johnson, "All-Mahler Recital By An Ideal Duo Is All-Around Beauty", 19.12.2016

"Zu den fesselndsten Eindrücken wurde das zweite der Zwölf Gedichte op. 35, Stirb, Lieb' und Freud'! Die balsamische Ruhe, mit der der bayerische Bariton die Geschichte des frommen Mädchens und ihres stillen Bewunderers erzählte, dieser Spannungsbogen, den die zwei Musiker hier aufbauten ... oh, wie schön."
Stefan Ender, "Sing mir das Lied vom Tod", Der Standard, 16.11.2016


"Although Gerhaher has become a fairly frequent visitor to the UK in recent years, this was the performance that has come closest to matching the emotional intensity of his recordings. The extraordinary intimacy he achieves in the recording studio might seem impossible to replicate in front of 500 people. Not this time — in song after song it felt as if Gerhaher was singing to each member of the audience alone."
Richard Fairman, "Christian Gerhaher, Wigmore Hall, London — ‘Extraordinary intimacy’", in: Financial Times, 13.10.2016